התייחסות לכתבה ב "ישראל היום" על פרק מספרי

היי חברים, כאן עופר בר יהודה.

לפני זמן מה פורסמה כתבה אודותיי באתר "ישראל היום" ובה פרק מספרי המתייחס למבצע הבאתו של מיג סורי שהופל בשמי לבנון במהלך מלחמת לבנון הראשונה. אפרט כאן בכמה מילים התייחסותי למה שמופיע בכתבה זו ולמה שלא מופיע...

ברקע הגיוס לקראת השירות בלבנון התחוללה דרמה אמיתית כששורה שלמה של מפקדיי סירבה לדרישתי לשירות קרבי בלבנון, זאת עקב העובדה שבשלב זה כבר נפצעתי והייתי קטוע רגל. שורה של ערעורים ואי נכונותי לקבל את התכתיב שעליי לראות את חבריי נלחמים בזמן שאני צופה מן הצד (או יותר נכון מהעורף) בהתפתחויות, הובילה אותי עד לרמטכ"ל דאז, רא"ל רפאל איתן (רפול) שבסופו של דבר באופן אישי אישר לי להתגייס כלוחם בהנדסה קרבית.

שירתתי כחצי שנה כלוחם במהלך מבצע שלום הגליל (שלימים התפתח ל"מלחמת לבנון הראשונה"). בתפקידי כמ"פ צמ"ה בגדוד הנדסה שפעל באזור ביירות. במהלך תקופה זו התרחש אותו קרב אוירי בין מטוסי חיה"א ומטוסי מיג של הצבא הסורי שעליו מסופר בכתבה שבישראל היום.

גם בימים אלה מלווה אותי תחושה עזה של התרגשות שמקורה בפיקוד על משימה מורכבת, מלאת נחישות ואומץ לב תוך סיכון עצמי ותעוזה. אני גאה בכך שעובדת היותי קטוע רגל לא עצרה ואף לא עיכבה אותי בביצוע המשימה על הצד הטוב ביותר, ובסיכומו של דבר עמד הכח שבראשו עמדתי ביעדיו וביצע את המשימה על הצד הטוב ביותר.

בערך באותה תקופה נהרג תובל גבירצמן בקרב יריות שנערך בנמל התעופה ביירות (שמו של בני הוא תובל). תובל, שעליו נכתב שיר הילדות היפהפה של רמה סמסונוב בביצועו המושלם של אושיק לוי- טוליק.

 

נקודה אחרונה- לא כל כך אהבתי את הכותרת "עופר בר יהודה על המיג הסורי שנגרר מלבנון לישראל" משל הייתי מפעיל גרר של "שגריר" הבא לחלץ רכב שנתקע בכביש.הפעילות הנועזת בעומק לבנון הייתה תוצר מבצע שהיה כרוך בתכנון, אבטחה וסיכון עצמי שלי ושל קבוצת הלוחמים הנועזת שהתלוותה אליי תוך התגברות על מכשולים טופוגרפים לא פשוטים. זה היה מבצע הנדסי מורכב ובעל חשיבות מודיעינית עליונה שבוצע בצורה מושלמת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הזדהות ואמפטיה, עם יום השואה/ יום הזיכרון.

התנדבות אמיצה בארגון" השומר החדש"

פתחתי חשבון בלינקדאין